Zadnja oznanila

Urnik svetih maš je na tej povezavi. Urnik uradnih ur v župnijski pisarni najdete na tej povezavi.

OBNOVA ZUNANJOSTI CERKVE V ŠTEPANJI VASI je zaključena. Vse informacije  o obnovi cerkve so na tej povezavi. Tam boste našli tudi več slikovnega gradiva in informacije kako lahko darujte za obnovo cerkve. Bog povrni vsem, ki ste v ta namen že darovali.

IZ ŽUPNIJE

ŽUPNIJSKA STATISTIKA ZA LETO 2023.  Na tem mestu objavljamo pastoralno statistiko preteklega leta. 
Krsti: 23 novokrščencev. 14 otrok je bilo krščenih v prvem letu življenja, 6 pa v starosti od 2 do 6 let, trije so bili starejši od 7 let. 6 jih je bilo krščenih iz cerkvenega zakona, 2 iz civilnega zakona, 13 iz izven zakonskih skupnosti.
Število otrok pri verouku: 178. Prvo obhajilo: 24 prvoobhajancev,
Birma: 33 birmancev. Poroke: 2.
Pogrebi: 61 pogrebov, (le 19 jih je prejelo poslednje zakramente)
Obhajila: 38.900 svetih obhajil. Bolniško maziljenje: okrog 240 oseb
Nedeljska sveta maša: Pri nedeljskih svetih mašah v nedeljo 12. marca je bilo 557 ljudi. V tem številu je upoštevana tudi sobotna večerna sv. maša.

LETNA NAROČNINA VERSKEGA TISKA: Zelo priporočamo redno letno naročnino. Tu objavljamo cene za celo leto in kje jih lahko naročite in boste verski tisk prejeli na svoj dom. Nekaj tiska bo še v prodaji v Cerkvi.
Založba Družina, naročila: 01/360-28-31 bernarda.vidmar@druzina.si Družina 169,00€, Mavrica 49,90€, Beseda med nami 33,00€, Božje okolje 35,40€, Cerkev danes 39,00€, Cerkveni glasbenik 39,60€, Communio 39,60€, Radovednež 23,70€, Magnificat 63,72€, Praznična 23,60, SLO 29,50€, Najst 33€. Več na tej spletni strani. 
Založba Ognjišče, naročila: 05/611-72-23, ognjisce.uprava@ognjisce.si,  Revija Ognjišče: 41,50€. Več na tej povezavi.

VABIMO VAS

• NEDELJA BOŽJE BESEDE je to nedeljo 21. 1. 2024. Vabimo vas, k branju svetega pisma. V naši župniji deluje tudi Biblična skupina, ki se srečuje vsako sredo ob 20. uri v 1. učilnici v 1. nadstropju v župnijskem domu. Skupino vodi br. Jurij Slamnik. Lepo vabljeni, da se pridružite tej skupini.

• MOLITVENA OSMINA ZA EDINOST KRISTJANOV bo potekala od četrtka 18. do četrtka 25. januarja. Vabljeni k molitvi v ta namen in k obisku svete maše.

• SVETOPISEMSKI MARATON: pod geslom: Preizkusil si me in me poznaš, bo letos poteka od sobote, 20. 1. do četrtka 25. 1. Na podlagi dobrih izkušenj iz preteklih let tudi letos celotno branje poteka preko spleta. Več informacij in prijave na tej povezavi. Branje v živo pa lahko spremljate na tej povezavi.

• PREŠERNOVA PROSLAVA ob Slovenskem kulturnem prazniku bo v naši župniji v soboto, 27. januarja, ob 17. uri v Kulturnem domu na Hrušici. Gost letošnje proslave bo pesnik Tone Kuntner. Lepo vabljeni!

•  ŠKOFIJSKA KLASIČNA GIMNAZIJA in Jegličev dijaški dom, vabita na dan odprtih vrat v soboto 27. januarja med 9.00 in 13.00. Več na tej povezavi.

CELODNEVNO ČEŠČENJE V NAŠI ŽUPNIJI

DAN CELODNEVNEGA ČEŠČENJA, nedelja, 28. januar. To je dan, ko želimo biti navzoči pred Gospodom, in v imenu celotne naše nadškofije častimo Najsvetejše. Ker bo letos češčenje na nedeljo, bo Najsvetejše dopoldne izpostavljeno po maši ob 6.30, pa do maše ob 8h, in po maši ob 9.15 pa do maše ob 10.30 uri, ter nato po maši ob 10.30 pa do večerne maše. SPORED ČEŠČENJA ZA SKUPINE od 11.30 dalje:

  • 11.30 – 12.15: bratje kapucini: vabljeni tudi iz Ul. Polonce Čude, Ul. Vide Janežičeve, Ul. Angelce Ocepkove in Nusdorferjeve;
  • 12.00 – 14.00 molitev v tišini;
  • 14.00 – 15.00: Marijine sestre, vabljeni tudi: iz Skopske, Prištinske;
  • 15.00 – 16.00: člani Župnijske Karitas; vabljeni tudi iz Bizovika, Hrušice;
  • 16.00 – 17.00: Molitvena skupina Bog je Ljubezen.
  • 17.00 – 18.00: skupina veroučenci in starši; mladinci, študentje, skavti, Medžugorska molitvena, vabljeni tudi iz Jakčeve ulice;
  • 18.00 – 19.00: pevci, ŽPS; vabljeni tudi iz Štepanje vasi in Gmajne;
  • 18.40 – litanije Srca Jezusovega in blagoslov.
  • Sklep češčenja bo s sveto mašo ob 19.00.

(Opomba: Razpored je orientacijski. Kdor ne more ob določeni uri, naj pride takrat, ko lahko. Skupine lepo naprošene, da molitev vodite, ostali pa se po razporedu ulic in vasi skupinam ob določenih urah pridružite)

 POPOLNI ODPUSTEK:

»Konferenca frančiškovske družine z veseljem sporoča, da je od 8. decembra 2023, slovesnosti brezmadežnega spočetja, do 2. februarja 2024, praznika Gospodovega darovanja, podeljen popolni odpustek. Odpustek je mogoče pridobiti, če obiščete cerkev, v kateri služijo frančiškovi bratje, in molite pred tam postavljenimi jaslicami.

V pismu, ki ga je konferenca napisala vsem sobratom, je navedeno, da je ta odpustek, povezan s frančiškovsko stoletnico božiča v Grecciu, zaprošen in pridobljen od papeža Frančiška, da bi spodbudil duhovno prenovo vernikov in povečal milostno življenje. Tudi tisti, ki fizično ne morejo obiskati frančiškovske cerkve, lahko doživijo odpustek tako, da darujejo svoje trpljenje ali opravijo duhovno žrtev.

Pogoji za prejem izrednega popolnega odpustka:
1) obisk katerekoli frančiškovske cerkve na svetu, tj. katerekoli cerkve, kjer smo prisotni kapucini, frančiškani ali minoriti
2) običajni pogoji za prejem odpustka: zakramentalna sv. spoved, prejem sv. obhajila, in molitev po namenu Svetega Očeta
3) udeležba jubilejnih obredov ali pa, da vsaj nekaj časa postojimo pred tam pripravljenimi jaslicami in ob njih preživimo ustrezen čas v pobožni meditaciji, ki se zaključi z molitvijo vere, očenaša in s priporočilom ter vzkliki k Sveti družini in svetemu Frančišku Asiškemu
Izkoristimo milostni dar, ki nam ga po Cerkvi podarja dobri Nebeški Oče.
Blagoslovljen advent!
Več o tem odpustku lahko poslušate v videu br. Jožefa Mezega, ki je na tej povezavi.

PAPEŽ FRANČIŠEK V KATEHEZI: RESNIČNA LJUBEZEN SI DRUGENA NE LASTI, AMPAK SE MU PODARJA.

Sveti oče je med splošno avdienco, 17. januarja, nadaljeval cikel katehez o grešnih nagnjenjih in krepostih ter tokrat spregovoril o nečistosti. Izpostavil, da krščanstvo ne obsoja človekove spolne razsežnosti, a pomembno je biti pazljivi pred grešnim nagnjenjem nečistosti, ki uničuje odnose.
Kateheza: Grešna nagnjenja in kreposti. Nečistost.

Dragi bratje in sestre, dober dan!

Nadaljujmo naš sklop katehez o grešnih nagnjenjih in krepostih. Cerkveni očetje na učijo, da je poleg požrešnosti drugi »demon«, torej pregreha, ki vedno preži na vratih srca, nečistost. Medtem ko je požrešnost nenasitnost v zvezi s hrano, je nečistost neke vrste »nenasitnost« do druge osebe, torej zastrupljena vez, ki jo ljudje imajo med seboj, zlasti na področju spolnosti.

Bodimo pozorni: v krščanstvu se spolnega nagona ne obsoja. V svetopisemski knjigi Visoka pesem imamo čudovito pesnitev o ljubezni med zaročencema. Vendar pa ta tako lepa razsežnost naše človeškosti – spolna razsežnost, razsežnost ljubezni – ni brez nevarnosti, tako že sveti Pavel mora obravnavati to vprašanje v prvem Pismu Korinčanom. Takole zapiše: »Nasploh je slišati, da je med vami nečistovanje, in sicer takšno, kakršnega niti med pogani ni« (1 Kor 5,1). Pavlovo grajanje se nanaša ravno na nezdrav odnos nekaterih kristjanov do spolnosti.

Poglejmo na človeško izkušnjo zaljubljenosti. Zakaj pride do te skrivnosti in zakaj je ta izkušnja tako pretresljiva v življenju ljudi, nihče od nas ne ve. Ena oseba se zaljubi v drugo, pride do zaljubljenosti – to je ena  najbolj presenetljivih stvarnosti življenja. Večina pesmi, ki jih slišimo na radiu, govori o tem: o ljubezni, ki zažari, o ljubezni, ki se jo vedno išče in nikoli ne najde, o ljubezni, ki je polna veselje ali pa povzroča trpljenje vse do solz.

Zaljubljenost je eno najbolj čistih čustev, če ga ne onesnaži grešno nagnjenje. Zaljubljen človek postane velikodušen, rad poklanja darila, piše pisma in poezije. Neha misliti nase, da bi se popolnoma usmeril na drugega, kar je lepo. Če zaljubljeno osebo vprašate: »Zakaj ljubiš?«, ne bo našla odgovora. V mnogih pogledih je njena ljubezen brezpogojna in brez razloga. Toda tako močna ljubezen je lahko nekoliko tudi naivna. Zaljubljenec v resnici ne pozna obraza druge osebe. Nagnjen je k temu, da jo idealizira, in pripravljen je dati obljube, katerih resnosti ne razume takoj. Ta »vrt«, kjer se množijo čudovite stvari, pa ni varen pred zlom. Popači ga demon nečistosti in to grešno nagnjenje pa je še posebej nevarno iz dveh razlogov.

Najprej zato, ker uničuje odnose med osebami. Da bi to potrdili, je žal dovolj pogledati vsakodnevne novice. Koliko odnosov, ki so se začeli na najboljši možni način, se je nato spremenilo v toksične in posesivne odnose, brez spoštovanja in občutka za meje? To so ljubezni, v katerih je manjkala čistost: krepost, ki je ne smemo zamenjati s spolno vzdržnostjo – čistost je več kot spolna vzdržnost –, ampak je povezana z željo, da si drugega nikoli ne lastimo. Ljubiti pomeni spoštovati drugega, iskati njegovo srečo, gojiti empatijo do njegovih čustev, se prepustiti spoznavanju telesa, duha in duše, ki niso naši in jih je treba motriti zaradi njihove lepote. Po drugi strani pa se nečistost iz vsega tega norčuje: pleni, ropa, v naglici použije, noče poslušati drugega, ampak le svoje potrebe in užitek. Nečistost vsako dvorjenje ocenjuje kot dolgočasno, ne išče povezave med razumom, nagonom in čustvi, ki bi nam pomagala modro živeti. Nečistost išče le bližnjice: ne razume, da je treba pot do ljubezni prehoditi počasi, in ta potrpežljivost, ki še zdaleč ni sinonim za dolgočasje, nam omogoča, da so naši ljubezenski odnosi srečni.

Obstaja še drugi razlog, zakaj je nečistost nevarno grešno nagnjenje. Med vsemi človeškimi užitki, ima spolnost močan glas. Vključuje vse čute, nahaja se v telesu in psihi, a če ni disciplinirana z potrpežljivostjo, če ni zapisana v odnos in v zgodbo dveh oseb, kjer se spremeni v ljubeči ples, se preoblikuje v verigo, ki človeka prikrajša za svobodo. Spolni užitek, ki je Božji dar, spodkopava pornografija: zadovoljstvo brez odnosa, ki lahko povzroči obliko odvisnosti. Ljubezen moramo braniti, ljubezen srca, uma in telesa, čisto ljubezen, ki se podarja drugemu. To je lepota spolnega odnosa.

Zmagati v bitki proti nečistosti, proti »popredmetenju« drugega, je lahko prizadevanje, ki traja vse življenje. Toda nagrada v tej bitki je na splošno najpomembnejša, saj gre za ohranjanje tiste lepote, ki jo je Bog zapisal v svojo stvaritev, ko si je zamislil ljubezen med moškim in žensko, to je, da se ne uporabljata, ampak ljubita. Gre za lepoto, zaradi katere verjamemo, da je boljše skupaj graditi zgodbo, kot pa se podati na lov za pustolovščinami, da je gojenje nežnosti boljše od uklanjanja demonom posedovanja – prava ljubezen ne poseduje, ampak se podarja –, da je služenje boljše od osvajanja. Ker če ni ljubezni, je življenje žalostno, je žalostna osamljenost.

Vir: Vatican news

br. Matej Štravs

Foto: Pixabay (naslovnica in Najsvetejše)