Če kdaj, potem sedaj – v teh nemirnih in negotovih časih, če kaj potem je to pravi odgovor – molitev in post. Vabljeni k sodelovanju pri molitvi in postu za domovino – za spreobrnjenje vsakega od nas in duhovni preporod našega naroda.
Osrednja molitev bo potekala neprekinjeno v ljubljanski stolnici in se bo zaključila s sveto mašo za domovino, ki jo bodo darovali slovenski škofje 24.6.2020 ob 17.30. Pridružite se katerikoli skupini.
V ljubljanski stolnici – od 23.6. od 17.30 do 24.06. do 17.30

Devetdnevnica za lažjo pripravo
Ob 30-letnici slovenske demokracije in ob 29. rojstnem dnevu naše države že desetič po vrsti, vabimo, da se pod geslom SKUPAJ ZA SKUPNO DOBRO – S TEBOJ BOMO ZMOGLI pred dnevom državnosti molitveno povežemo v …
… devetdnevnici za domovino, ki bo od 16. do 24. junija 2020.
V času devetdnevnice bo vsak dan ob 5.00 zjutraj na Radiu Ognjišče molitev rožnega venca. Pridružite se molivcem v kapeli Radia Ognjišče. Če se ne morete pridružiti osebno v kapeli, v osebni molitvi izročaj našo domovino Bogu.
V sredo 17.6.2020 ob 17.00 bo potekala okrogla miza, na kateri bodo udeleženci razmišljali o tem, kaj nas povezuje in kaj nam je skupno. Okrogla miza ne bo javna zaradi korone. Prenos okrogle mize bo prenašal Radio Ognjišče. Gostje: ga. dr. Ljubica Jelušič, g. prof. dr. Žiga Turk, g. dr. Jože Možina, g. prof. DDr. Klemen Jaklič, g. dr. Ernest Petrič
Zmoli molitev za domovino
Jezus Kristus, Ti si gospodar zgodovine, potrebujemo Te.
Ranjeni smo in v stiski.
Prosimo Te, da nam olajšaš bremena bolečin in nas krepčaj v boju.
Poveži naše družine in skupnosti,
naj bomo odgovorni za skupno dobro
in naj širimo resnico o življenju.
Daj nam poguma, da bomo ljubili vse – brez izjeme,
zlasti pa uboge in bolne, ki so Tvoji posebni prijatelji.
Daj, da bomo odpuščali tistim, ki nas žalijo
in zavračali vsako zlo
ter delali za mir in spravo.
Prosimo Te, podeli nam svojega Svetega Duha in Njegove darove,
da bomo uresničili voljo usmiljenega Očeta
in postali ljudstvo veselega upanja.
Jezus Kristus, Gospodar zgodovine,
blagoslavljaj našo domovino,
bodi z nami zdaj in v prihodnjem času.
Amen.
Vsak dan.
Nadškof Stanislav Zore: Skupaj za skupno dobro – s Teboj bomo zmogli
Papež Frančišek v okrožnici »Laudato si« za zemljo pravi, da je »naš skupni dom kakor sestra, s katero si delimo življenje, in dobra kakor mati, ki nas sprejema v svoje naročje« (1). Tudi domovina, naša domovina in vsaka domovina na tem svetu je tak skupni dom določeni človeški skupnosti, in bi bilo prav, da bi nanjo gledali kakor na sestro in kakor na dobro mati. Dom ni samo hiša oziroma skupnost, v kateri si se rodil in v kateri si zrasel. Dom je prostor, kjer se človek nauči odgovornosti in solidarnosti. Dom je prostor, ki nas vzgaja, da postajamo drug drugemu bratje in sestre, ki v skrbi drug za drugega vzdržujejo tudi svoj skupni dom. Tako oblikovani medsebojni odnosi dom in tudi domovino oblikujejo v skupnosti, ki je kakor dobra mati, ki nas sprejema v svoje naročje.
Skrb za ta prostor, skrb za naš skupni dom, pa naj bo to zemlja, domovina ali očetova in materina hiša zahteva sodelovanje vseh, ki želijo in hočejo tukaj biti doma. Vsak mora prispevati to, kar ima, da bo deležen tudi tistega, kar nima. Drugače povedano, vsak mora darovati, včasih tudi žrtvovati svoje, da bo mogel biti obogaten s tem, kar ni njegovo, a postane tega deležen prav po tej medsebojnem sodelovanju in podelitvi.
Skrb za domovino pomeni najprej, da vsak odgovorno opravlja svoj poklic in svojo službo. Ne glede na to, na kateri stopnji družbene lestvice se nahaja ali v kateri plačni razred spada, mora svoje delo opravljati pošteno in odgovorno – zase in za svojo družino, obenem pa tudi za tiste, ki ga za to delo plačujejo.
Skrb za domovino potem pomeni, da uporabljamo vsa demokratična sredstva in poti za oblikovanje takšne politike, ki bo v resnici v službi skupnega dobrega. Čisto vsak državljan je dolžan (čeprav vem, da nam danes ta beseda ni všeč, ker bolj ljubimo pravice kakor dolžnosti, a enih ni brez drugih) sodelovati v političnem življenju domovine – eni v strankarski in državni politiki, drugi tako, da damo svoj glas na volitvah za ljudi, ki jim verjamemo.
Kristjanova skrb za domovino pa sega še onkraj tega. Za kristjana ni dovolj, da je dober in pošten delavec ter da je odgovoren in dejaven državljan. Kristjan mora za svojo domovino tudi prihajati pred Boga. Zaveda se namreč, da je domovina skrb posameznih članov te skupnosti, je pa tudi Božji dar, ki nam je bil dan v veselje in v odgovornost. Zato kristjan sebe in vse svoje brate in sestre, ki se trudijo za našo skupno domovino, v molitvi polaga pred Boga, saj se zaveda, da vsako človeško delo potrebuje tudi blagoslov od zgoraj, da bo rodilo dober sad.
Zato bomo tudi letos v pripravi na dan državnosti obhajali molitveno devetdnevnico, h kateri toplo vabim vse kristjane. Poštenje, sposobnost, odgovornost in molitev naj bodo temelj, na katerem bomo gradili prihodnost naše domovine.
Grafika: 24 ur molitve in posta za domovino, Aleš Čerin (Kranjska lilija)
Naš oratorij je bil letos okrnjen, a zato nič manj zabaven (FOTO)
Letos je oratorij zaradi vsem znanih epidemioloških okoliščin potekal v nekoliko bolj okrnjeni, a zato nič manj zabavni obliki.
Udeležilo se ga je manj otrok kot ponavadi (bilo jih je 35), zato smo lahko animatorji (bilo nas je 24) brez večjih težav poskrbeli za dosledno upoštevanje zdravstvenih priporočil, k čemur je pripomogla tudi tehnična ekipa z vestnim razkuževanjem občutljivih površin (kljuke …).
Oratorij smo pričeli v nedeljo, 28. junija in ga zaključili v sredo, 1. julija. Le trije oratorijski dnevi in enourni uvodni program v nedeljo, pa smo vseeno uspeli prikazati celotno zgodbo o pogumu in moči zaupanja v Božjo pomoč – preko svetopisemske zgodbe o kraljici Esteri.
Skozi kateheze smo tudi osvetlili pomembne vidike zgodbe, najprej v skupni katehezi z bratom Mirom, nato pa pod vodstvom animatorjev po skupinah.
Otroci so lahko tudi preizkusili ročne spretnosti na raznovrstnih delavnicah; od izdelave lastne majice, origamija, praskank pa do padala (ne zase J). Svoj razgrajaški in igrivi potencial pa so lahko v polnosti sprostili na skrbno pripravljenih vélikih igrah.
Skoraj vse dejavnosti so se vršile zunaj na različnih lokacijah, s poudarjeno vlogo župnijskega travnika. Na prostem pa se je vršila tudi jutranja igrica o kraljici Esteri, ki jo je zaigrala izbrana ekipa še posebej zavzetih in delavnih animatorjev.
Oratorij smo sklenili v sredo s sveto mašo in še zadnjo izvedbo oratorijske himne.
Po oratoriju je v četrtek zvečer in celoten petek v Podzemlju ob Kolpi potekalo družabno srečanje za animatorje, ki je bilo nadvse prijetno.
[modula id=”4315″]
Srečal sem fanta, ki me je pozdravil z ‘dober dan’
Kam je šlo ono čisto navadno pozdravljanje med ljudmi? Tale fantek je želel in znal. Zaradi očeta in mame, ki sta ga naučila.
Dober dan!
V starem delu Krškega sem prehitel fanta starega kakih 10 let. Gotovo me ni mogel poznati, ker sem le občasno v Krškem.
Lepo je pozdravil: “Dober dan!”
Odzdravim in odhitim malo naprej. Pa malo pomislim v slogu ‘redko-slišim-pozdrav-od otrok-v Ljubljani’, se obrnem nazaj in ga pohvalim: “Fant, zelo lepo znaš pozdravljati!”.
Odgovori z novim presenečenjem: “Hvala.”
“Kdo te je naučil pozdravljati?”
“Starši.” Skomigne z rameni kot da je to nekaj najbolj normalnega.
Se obrnem še enkrat k njemu: “Pohvali očeta in mamo, da te tako lepo učita vljudnosti.”
“Hvala, bom.”
Grem naprej, a ko se ozrem še enkrat nazaj, opazim, da fant vstopa v avto. Tak preprost.
Pristopim, potrkam in očeta pohvalim za odlično vzgojo. Odgovor očeta: “Hvala.” Kaj pa drugega.
Voščila sva si obilo lepega in odšel sem domov v Ljubljano.
Prešlo mu je v navado
Fantu je pozdravljanje in lepo obnašanje očitno prešlo že v navado. Pozdravlja namreč vse po vrsti in ne samo poznanih.
Zna se tudi zahvaliti za pohvalo, kar pogosto ni v navadi niti pri odraslih. Po navadi rečemo kaj v stilu: “Saj ni nič takega!”
Otrokom je treba vcepiti navade, tako, da večkrat od otroka zahtevamo, da ponovi določena dejanja. Tako se primejo in postopno preidejo v navado. Poleg tega pa morata biti starša zgled – morata to delati. Oba.
In otroka opozarjati. Oba.
Dosledno.
Ralph Waldo Emerson je zapisal: “Seješ misel, žanješ dejanje. Seješ dejanje, žanješ navado. Seješ navado, žanješ značaj. Seješ značaj, žanješ usodo.”
Starša tega mladeniča se tega držita. Sejeta lepe navade. Žela bosta dober značaj in – verjamem – dobro usodo.
Gregor Čušin o navadah. Tudi o eni posebni navadi.
Vir: Avdio arhiv Radia Ognjišče
Priporočam vsakodnevno poslušanje Čušinovih duhovnih pomislekov. Tule.
Vir: blog Preprostost
Foto: Jessica Lewis, Pexels (slika je simbolična)
Oznanila – 13. nedelja med letom
IZ ŽIVLJENJA NAŠE ŽUPNIJE
Ker je potreba, bomo v počitniškem času v cerkvi v Bizoviku zamenjali mikrofone in zvočnike, v cerkvi v Štepanji vasi pa bomo prav tako v tem času zamenjali mikrofone. To nas bo stalo okrog 1.300 evrov.
Ko bomo obnavljali notranjost cerkve v Štepanji vasi, pa bo potrebno zamenjati tudi vse zvočnike. Ozvočenje bo prenovil Marko Sevšek, ki ima sedež svojega podjetja na Litijski cesti v naši župniji in je na novo ozvočil že zelo veliko cerkva po vsej Sloveniji.
VABIMO VAS
Osrednji lik letošnjega oratorija, ki bo potekal pod geslom Zaupam, zato si upam, bo kraljica Estera. Celoten oratorij bo letos po potekal po manjših skupinah, tako da se otroci iz različnih skupin ne bodo mešali med seboj. Ker bo program v večini potekal zunaj, bomo na župnijskem travniku postavili več šotorov. Na oratorij se je prijavilo 40 otrok in 25 animatorjev in animatorjev pomočnikov. Oratorij priporočamo v vaše molitve.
– ŠTEPANJA VAS: Nedelje 8:00, 9:15 (ob lepem vremenu čez celo poletje na travniku pred cerkvijo), 10:30, 19:00. Enak urnik je na zapovedane praznike.
Maše med tednom v počitnicah: od 1. julija do 31. avgusta med tednom ne bo jutranje svete maše.
– BIZOVIK: Nedelje in zapovedani prazniki: 9.15 (ob lepem vremenu čez celo poletje pred cerkvijo).
Od 1. 6. do 31. 8. ni svetih maš med tednom.
– Svete maše preko spletne strani: Vse maše v Štepanji vasi lahko spremljate preko avdio povezave na župnijski spletni strani.
IZ ŽIVLJENJA SLOVENSKE CERKVE
– Misijonska družba (CM) – lazaristi: Diakon Rok Vinko Žlender iz župnije Maribor – Sv. Marija bo prejel mašniško posvečenje v ljubljanski stolnici 29. junija 2020 ob 9. uri.
– Škofija Koper: Diakonsko posvečenje bo 25. junija ob 10.00 v koprski stolnici. V diakona bo posvečen Tilen Kocjančič iz župnije Bertoki.
– Nadškofija Ljubljana: Diakonsko posvečenje bo 25. junija v župniji Ježica ob 10.00, mašniško posvečenje pa v ljubljanski stolnici 29. junija ob 9.00. V diakona bosta posvečena Peter Čemažar iz župnije Ljubljana – Ježica ter Boštjan Dolinšek iz župnije Stranje. V duhovnika bodo posvečeni: Janez Potisek iz župnije Dol pri Ljubljani, Anže Cunk iz župnije Sv. Lovrenc-Kokrica, Martin Leban iz župnije Jesenice, Matej Rus iz župnije Šentvid pri Stični ter Tilen Oberwalder Zupanc iz župnije Jarše. Mašniško posvečenje bo neposredno prenašal Radio Ognjišče.
– Nadškofija Maribor: Diakonsko posvečenje bo 28. junija ob 16.00 v mariborski stolnici. V diakona bo posvečen Simon Lampreht iz župnije Sv. Andrej-Svečina.
– Škofija Novo mesto: Diakonsko posvečenje in mašniško posvečenje bo v novomeški stolnici 29. junija ob 16.00. V diakona bosta posvečena Jakob Piletič iz župnije Kostanjevica na Krki ter Janez Meglen iz župnije Krka. V duhovnika bo posvečen Blaž Franko iz župnije Šentjernej.
Papež Frančišek dodal nove vzklike v Lavretanske litanije
Kongregacija za bogoslužje je 20. junija 2020 objavila pismo predsednikom škofovskih konferenc o novih vzklikih v lavretanskih litanijah: Mati usmiljenja, Mati upanja in Tolažba beguncev.
Kardinal Sarah še dodaja, da “kot razlagalec tega čutenja je papež Frančišek, ko je sprejel izražene želje, odločil, da se v obrazec litanij blažene Device Marije, ki jim pravimo »Lavretanske«, vnesejo vzkliki »Mati usmiljenja«, »Mati upanja« in »Tolažba beguncev«. Prvi vzklik bo umeščen za »Mati Cerkve«, drugi za »Mati milosti božje«, tretji pa za »Pribežališče grešnikov«.”
br. Matej Štravs, župnik
Foto: Miro Meden (gorsko cvetje, gorska cerkvica), Vid Rus (cerkev v Bizoviku) – letalo je pilotiral naš novi skavtski voditelj Matej Jurca, naslovnica Družine (Tatjana Splichal), Aleš Čerin (cerkvica sv. Sobote, Bukov vrh nad Poljanami)
Marko Rijavec: Obsoditi zlo v sebi
Marko Rijavec, župnik v Idriji in pisec na Družini, je spregovoril o treh skušnjavah, vedno istih, večno starih kakor človekovo srce. V svoji človeškosti se z njimi sooči tudi Jezus.
Gre za njegovo življenjsko izbiro, ne le za stvar trenutka, za smer njegove poti, za bistvene točke njegovega življenja, ki naj bi pomagale k odločitvi tudi vsakemu njegovemu učencu. Gre za odločitev proti zlu in za Boga.
Matej te Jezusove odločitve zapiše kot upor skušnjavam, ki je upor zlu v sebi, na začetku nerazpoznavnemu in nenevarnemu, da bi ga njegovi učenci znali razpoznavati in se ob življenjskih vprašanjih prav odločati. Gre namreč za stvari, ki od samega začetka, preko njegovih izbir, določajo človekovo pot.
Sebičnost
Prva skušnjava, prva globoka človekova želja je kruh iz kamnov ali »reši samega sebe«. Prva stvar, na katero se obesi zlo, je vedno naš prastrah po izgubi življenja, ki nam je seveda dan, da bi svoje življenje varovali kot nekaj svetega, ne pa zato, da bi ga zadržali zase.
Zlo nas najprej navdušuje za sebičnost, in sicer tako, da nam ljubezen, delitev svojega z drugim, odpoved, nekaj, od česar ne bi imeli nobene koristi, predstavi kot nekaj smrtonosnega, kot nekaj, kar nam bo življenje odvzelo in ne podarilo.
Jezus skušnjavo premaga s tem, da se odloči za vrednoto, ki je višja ne samo od trenutne koristi, temveč tudi od njegovega življenja. Tako da svojemu življenju resnično vrednost in smisel. Njegova izbira je Božja beseda, ki je »izpolnjena v eni zapovedi, namreč: Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe.« (Gal 5,14)
»Svoboda«
Druga skušnjava je »svoboda«, ki jo večinoma razumemo kot stanje, v katerem lahko počnemo vse, kar se nam zahoče, drugače rečeno, ko nehamo biti služabniki in postanemo gospodarji.
Zlo se obesi na občutek lagodnosti, ki ga to prinaša in ga imamo vsi tako radi. Problem te želje je, da s tem, ko sam postanem »gospodar«, vse ostale ljudi (in Boga) naredim za služabnike svoje »svobode« in jih tako zlorabljam za svoje želje in cilje.
Jezus skušnjavo v sebi razbije tako, da se odloči za resnično svobodo, ki je zmožnost, da se kljub željam odločamo za prav in dobro. »Vi ste namreč poklicani k svobodi, bratje. Le da vam svoboda ne bo pretveza za življenje po mesu, temveč služíte drug drugemu po ljubezni.« (Gal 5,13)
Moč
Tretja skušnjava je moč nad drugimi, ki se vedno zgradi na isti predpostavki – da se s tem zaobljubimo zlu in iz svojega življenja izključimo Boga. Vedno namreč izbiramo samo med dvema možnostma, ali bomo služabniki zla ali Boga, to je edina izbira. Medtem ko prva zagotavlja moč in oblast, druga preko nemoči prinese bližino, mir, ljubezen.
Ne moremo pa imeti obojega. Zato Jezus v odgovoru na skušnjavo Boga postavi kot prvega, sebe pa kot njegovega služabnika.
Prva nedelja postnega časa nam daje nalogo prepoznati in obsoditi zlo v sebi in ga izgnati iz svojih izbir. To je namreč začetek odrešenja, ki ga oznanja Jezus: da v svojih odločitvah izberemo Božjo, ponavadi težjo pot.
(misel ob 1. postni nedelji, leto A)
Vir: Blog Marka Rijavca Beseda za srce
Foto: Vijendra Singh, Unsplash
Dan molitve in posta za domovino
Če kdaj, potem sedaj – v teh nemirnih in negotovih časih, če kaj potem je to pravi odgovor – molitev in post. Vabljeni k sodelovanju pri molitvi in postu za domovino – za spreobrnjenje vsakega od nas in duhovni preporod našega naroda.
Osrednja molitev bo potekala neprekinjeno v ljubljanski stolnici in se bo zaključila s sveto mašo za domovino, ki jo bodo darovali slovenski škofje 24.6.2020 ob 17.30. Pridružite se katerikoli skupini.
Devetdnevnica za lažjo pripravo
Ob 30-letnici slovenske demokracije in ob 29. rojstnem dnevu naše države že desetič po vrsti, vabimo, da se pod geslom SKUPAJ ZA SKUPNO DOBRO – S TEBOJ BOMO ZMOGLI pred dnevom državnosti molitveno povežemo v …
V času devetdnevnice bo vsak dan ob 5.00 zjutraj na Radiu Ognjišče molitev rožnega venca. Pridružite se molivcem v kapeli Radia Ognjišče. Če se ne morete pridružiti osebno v kapeli, v osebni molitvi izročaj našo domovino Bogu.
V sredo 17.6.2020 ob 17.00 bo potekala okrogla miza, na kateri bodo udeleženci razmišljali o tem, kaj nas povezuje in kaj nam je skupno. Okrogla miza ne bo javna zaradi korone. Prenos okrogle mize bo prenašal Radio Ognjišče. Gostje: ga. dr. Ljubica Jelušič, g. prof. dr. Žiga Turk, g. dr. Jože Možina, g. prof. DDr. Klemen Jaklič, g. dr. Ernest Petrič
Zmoli molitev za domovino
Ranjeni smo in v stiski.
Prosimo Te, da nam olajšaš bremena bolečin in nas krepčaj v boju.
Poveži naše družine in skupnosti,
naj bomo odgovorni za skupno dobro
in naj širimo resnico o življenju.
Daj nam poguma, da bomo ljubili vse – brez izjeme,
zlasti pa uboge in bolne, ki so Tvoji posebni prijatelji.
Daj, da bomo odpuščali tistim, ki nas žalijo
in zavračali vsako zlo
ter delali za mir in spravo.
Prosimo Te, podeli nam svojega Svetega Duha in Njegove darove,
da bomo uresničili voljo usmiljenega Očeta
in postali ljudstvo veselega upanja.
Jezus Kristus, Gospodar zgodovine,
blagoslavljaj našo domovino,
bodi z nami zdaj in v prihodnjem času.
Amen.
Vsak dan.
Nadškof Stanislav Zore: Skupaj za skupno dobro – s Teboj bomo zmogli
Skrb za ta prostor, skrb za naš skupni dom, pa naj bo to zemlja, domovina ali očetova in materina hiša zahteva sodelovanje vseh, ki želijo in hočejo tukaj biti doma. Vsak mora prispevati to, kar ima, da bo deležen tudi tistega, kar nima. Drugače povedano, vsak mora darovati, včasih tudi žrtvovati svoje, da bo mogel biti obogaten s tem, kar ni njegovo, a postane tega deležen prav po tej medsebojnem sodelovanju in podelitvi.
Skrb za domovino pomeni najprej, da vsak odgovorno opravlja svoj poklic in svojo službo. Ne glede na to, na kateri stopnji družbene lestvice se nahaja ali v kateri plačni razred spada, mora svoje delo opravljati pošteno in odgovorno – zase in za svojo družino, obenem pa tudi za tiste, ki ga za to delo plačujejo.
Skrb za domovino potem pomeni, da uporabljamo vsa demokratična sredstva in poti za oblikovanje takšne politike, ki bo v resnici v službi skupnega dobrega. Čisto vsak državljan je dolžan (čeprav vem, da nam danes ta beseda ni všeč, ker bolj ljubimo pravice kakor dolžnosti, a enih ni brez drugih) sodelovati v političnem življenju domovine – eni v strankarski in državni politiki, drugi tako, da damo svoj glas na volitvah za ljudi, ki jim verjamemo.
Kristjanova skrb za domovino pa sega še onkraj tega. Za kristjana ni dovolj, da je dober in pošten delavec ter da je odgovoren in dejaven državljan. Kristjan mora za svojo domovino tudi prihajati pred Boga. Zaveda se namreč, da je domovina skrb posameznih članov te skupnosti, je pa tudi Božji dar, ki nam je bil dan v veselje in v odgovornost. Zato kristjan sebe in vse svoje brate in sestre, ki se trudijo za našo skupno domovino, v molitvi polaga pred Boga, saj se zaveda, da vsako človeško delo potrebuje tudi blagoslov od zgoraj, da bo rodilo dober sad.
Zato bomo tudi letos v pripravi na dan državnosti obhajali molitveno devetdnevnico, h kateri toplo vabim vse kristjane. Poštenje, sposobnost, odgovornost in molitev naj bodo temelj, na katerem bomo gradili prihodnost naše domovine.
Grafika: 24 ur molitve in posta za domovino, Aleš Čerin (Kranjska lilija)
Na oratoriju o kraljici Esteri: Zaupam, za to si upam
Letos bomo skozi oratorijsko zgodbo spoznavali vrednote, ki nas jih uči svetopisemska kraljica Estera.
Kdaj in kako
Prijave
Se že veselimo ponovnega srečanja!
Grafika: Spletna stran Oratorij.net
Oznanila – Nedelja sv. Trojice
IZ ŽIVLJENJA NAŠE ŽUPNIJE
Zahvale: Ob koncu veroučnega leta se iskreno zahvaljujem vsem katehetom, ki ste v tem šolskem letu učili verouk. Hvala …
Bog vam povrni za vse.
Navodila za župnijo v času umirjanja korona virusa: Na podlagi navodil slovenskih škofov za čas začasne umiritve epidemije COVID-19 smo v župniji sprejeli naslednja konkretna navodila za našo župnijo. Navodila veljajo do preklica. Prosimo, da navodila preberete in se ravnate po njih.
Sveta maša – POMEMBNO: Udeležba pri sveti maši je dovoljena samo zdravim vernikom, ki nimajo simptomov okužbe dihal, ne kašljajo in nimajo povišane telesne temperature. Vsak, ki vstopi v cerkev, je sam odgovoren za zaščito pred morebitno okužbo.
Urnik svetih maš OB NEDELJAH: Štepanja vas: 7:30, 9:00 (ob lepem vremenu na travniku pred cerkvijo), 10:30, 19:00. Bizovik:9.15 (ob lepem vremenu pred cerkvijo).
Pravila ravnanja pri sveti maši V CERKVI:
Sveto obhajilo:
Spovedovanje:
Župnijska pisarna: Od ponedeljka 8. junija je v času uradnih ur ponovno odprta župnijska pisarna. Od 1. julija do 31. avgusta bo župnijska pisarna odprta po večerni sveti maši ob 19.45 uri.
Krsti, poroke, pogrebi: Veljajo enaka pravila, kot pri svetih mašah.
Obiskovanje bolnikov: Ponovno obiskujemo bolnike na domovih. Prosimo vas, da nas obvestite, kdo od bolnikov si želi obisk duhovnika. V smrtni nevarnosti kadarkoli pokličite br. Mateja Štravsa (031 434 520).
Bolnika bomo zagotovo obiskali v najkrajšem možnem času in mu podelili zakramente. V župniji se lahko ponovno srečujejo skupine. Srečanja potekajo zunaj na župnijskem travniku ali v učilnicah. Kadar srečanja potekajo v učilnicah, je potrebno ohranjati medsebojno razdajo 1,5 metra. Če to ni možno je potrebno nositi masko. Prostore je potrebno redno in temeljito zračiti. Ponovno je redno odprta župnijska Karitas.
VABIMO VAS
Prvo obhajilo: Prvo obhajilo v v Štepanji vasi bo v soboto 13. junija ob 9.30 (ob primernem vremenu zunaj, drugače v cerkvi).
Birma: Birmo v župniji bomo imeli jeseni. Predviden termin je 20. september ob 9.00.
Poletni oratorij: Glede na trenutne razmere smo se odločili, da bo letošnji oratorij potekal od ponedeljka 29. junija do srede 1. julija. Pri izvedbi oratorija bomo upoštevali navodila in predpise državnih ustanov in navodila, ki smo jih prejeli od Oratorija Slovenija. Prijave zbiramo do petka 19. junija (izpolni prijavnico). Na oratorij letos sprejemamo otroke od 1. do 7. razreda. 8. razred so pomočniki animatorjev. Več informacij o oratoriju
Skavti: Ponovno potekajo skavtska srečanja, ki so v večini zunaj. Sklep skavtskega leta z sveto mašo bo v nedeljo 21. junija ob 10.30 z sveto mašo pri cerkvi Bizoviku. V primeru, slabega vremena bo maša v cerkvi. Skavtske obljube bodo predvidoma v nedeljo 13. septembra. Skavti vabijo otroke, ki bodo jeseni šli v 3 in 4. razred, da se jim pridružijo. Prijave
NEDELJA SV. TROJICE
Žal dandanes v življenju vedno več ljudi Bog ne igra nobene vloge. Ker so se poleg tega – zaradi omenjenega širjenja virusa – po vsem svetu zaprle tudi cerkve, se mnogi sprašujejo, kje je zdaj tu Bog, če sploh obstaja. Je tudi on v nedostopni karanteni? Kje oziroma pri kom lahko najdemo pravo uteho in upanje?
V času krize iščemo upanje. Italijanski novinar Mattia Ferrasi je 10. marca 2020 za časopis New York Times zapisal naslednje: “Čeprav blagoslovljena voda ni razkužilo za roke, molitev pa ne cepivo, je za verujoče vera glavni vir duhovnega zdravja in upanja. Je orožje proti obupu, psihološka in čustvena opora in zato sestavni del dobrega počutja. Za mnoge je vera temeljni vir življenjskega smisla. Vsaka vera trdi, da ima odgovor na temeljna življenjska vprašanja, še zlasti na tista, ki so povezana s trpljenjem in preizkušnjami. Če to trditev vzamemo dovolj resno, postane prazna vrednota celo telesno zdravje, če ne služi nekemu višjemu cilju.”
(Iz knjige: Kje je Bog v času korona virusa?, str 25- 27, John C. Lennox)
br. Matej Štravs, župnik
Foto: Miro Meden (Triglavska roža); Aleš Čerin (cerkev); Christine Sandu, Unsplash (razkuževanmje rok); Vanderlei Longo from Pexels (molitev)
Navodila slovenskih škofov v slovenskih cerkvah v času začasne umiritve epidemije COVID-19
Slovenski škofje ordinariji smo na 119. redni seji Slovenske škofovske konference (SŠK), ki je potekala 1. junija 2020 v Ljubljani, sprejeli nove ukrepe na področju ustavno zagotovljene človekove pravice in temeljne svoboščine do individualnega in kolektivnega vidika svobode veroizpovedi ter se odločili za dodatno sproščanje preventivnih ukrepov pri javnem bogoslužju v cerkvah.
Da bi preprečili širjenje epidemije COVID-19 in ohranili zdravje vernikov ter slovenskega prebivalstva, škofje ordinariji skladno z Zakonikom cerkvenega prava (kan. 455, § 1–2 ZCP), Direktorijem za pastoralno službo škofov Apostolorum successores (čl. 31 in 64) ter v okviru avtonomije ustavno zagotovljene svobode veroizpovedi, ob upoštevanju državnih predpisov in predhodni seznanitvi pristojnih državnih ustanov določamo naslednje:
Sveta maša
Duhovniki obhajajo svete maše z verniki pod naslednjimi pogoji:
Pobiranje darov vernikov je med darovanjem. Priporoča se, da tisti, ki pobira darove vernikov, nosi masko.
Po vsaki sveti maši je treba cerkev temeljito prezračiti.
Sveta maša na prostem je dovoljena pod prej navedenimi pogoji z upoštevanjem medosebne razdalje oziroma uporabo maske ter razkuževanjem rok.
Duhovniki naj prenehajo prenašati svete maše po spletu. V veljavi ostanejo prenosi svetih maš po televiziji in radiu, ki so namenjeni starejšim in bolnim.
Zakrament svete spovedi
Obhajanje zakramentov krsta, prvega obhajila, birme, poroke in bolniškega maziljenja
Pogrebi
Kateheza, pastoralna in župnijska srečanja, oratoriji in župnijske slovesnosti
Katoliške izobraževalne in vzgojne ustanove
Katoliške karitativne ustanove
Bogoslužni in drugi cerkveni prostori
Splošna priporočila
Sprejeti ukrepi veljajo do preklica. Če bo prišlo do poslabšanja zdravstvenega stanja in zaostrovanja državnih navodil, bo vsak škof ordinarij za svojo škofijo sprejel dodatne omejitve na področju verskega oziroma bogoslužnega življenja župnij.
Duhovnike in druge pastoralne delavce lepo prosimo, da navodila objavijo na župnijskih spletnih straneh in socialnih omrežjih ter v krajši obliki na oglasnih deskah. Dodatne informacije so objavljene na spletni strani SŠK na povezavi: https://katoliska-cerkev.si
Msgr. Stanislav Zore, ljubljanski nadškof metropolit in predsednik SŠK
Msgr. Alojzij Cvikl, mariborski nadškof metropolit in podpredsednik SŠK
Msgr. dr. Jurij Bizjak, koprski škof
Msgr. dr. Peter Štumpf, murskosoboški škof
Msgr. Andrej Glavan, novomeški škof
Gospod Rok Metličar, škofijski upravitelj Škofije Celje
Vir: Katoliška cerkev
Foto: Christine Sandu, Unsplash
Marko Ivan Rupnik: Skušnjava prisilne edinosti je zares delo za ateizem
Po avdio posnetku zapisan prevod drugega dela homilije p. Marka Rupnika, 31. 5. 2020.
Apd 2,1-11; Jn 20,19-23
Različnost v občestvu – to je naš Bog. Poslušati Besedo in jo izraziti v svojem mesu – to so binkošti. Binkošti so bile praznik izročitve Postave, toda postava je ostala vedno zunanja. Dovolj je pomisliti, kako se prerok trudi, ko sporoča: Bog želi, da bi Postava prešla notri, v srce, ljudje pa jo imajo raje na kamnih. Kako je težko, da bi postava prešla v srce! Ustvarja edinost, ki pa ni svobodna, saj manjka ljubezen. Medtem ko pa postava Duha, ne samo, da združuje, ampak usposablja, da ji privoliš iz ljubezni, z ljubeznijo in v ljubezni, kot pravi Pavel. Postava Duha ustvarja edinost od znotraj, ko vse nagiblje proti istemu izviru, ki postane cilj. Ne gre namreč za to, da se ta izvir doseže, ampak, da se ga izrazi. Preko nas se bo izvir pokazal za cilj. Brez Svetega Duha tega ni mogoče razumeti. Ljudje ne morejo razumeti, da nekdo služi drugemu zaradi istega življenja in iste ljubezni, pri kateri sta udeležena in ju združuje. Tega ni mogoče razumeti.
Solovjov v svojih razmišljanjih pravi, da smo z zunanjimi strukturami, s katerimi smo hoteli ustvariti enotnost Cerkve, naredili ogromno škodo. Kaj pomeni cerkvena enotnost vere, ki je vsiljena s strukturo zunanjega predpisa, norme? Ni mogoče. V zadnjih stoletjih smo to počeli. Evangelij smo postavili nazaj v staro Postavo in smo popačili, pokvarili tudi staro Postavo. Postaviti krščenega v zunanjo strukturo edinosti pomeni popačiti evangelij, pokvariti evangelij. To ni mogoče. Vendar se je prav to zgodilo: stari mehovi in novo vino, oboje se pokvari. Dejansko, poglejte, bodimo resni pri Besedi: če ni prostora, da uresničimo edinost kot različnost in različnost kot občestvo, smo preprečili Bogu, da bi obstajal na tej zemlji. Kajti Bog je to. Skušnjava prisilne edinosti je zares delo za ateizem, kot so dokazala zadnja stoletja. Če pomislimo, da so morali priti ljudje in začeti bitko osvobajanja od religioznega kalupa! Se zavedate, kam smo prišli?! Zadnja stoletja lahko beremo kot: zdaj propada krščanstvo. Toda 2. vatikanski koncil nam odpira neko drugo okno: pomlad Svetega Duha, osvobajanje evangelija in človeka od kalupa, ki mu je naložen. Ni tako preprosto, kot se zdi. Religiozno smo lahko tudi zelo popolni, toda, kaj izražajo naša človeška dejanja? Kaj smo šli delat na druge celine? Ni tako preprosto.
Lahko mislimo na to, da živimo veliko pomlad. Toda pot bo dolga in ne bo lahka. Kajti od tega kalupa, ki nas je hotel narediti vse enake, da bi vsi govorili enako, mislili enako … kot pri Babilonskem stolpu, smo prešli na drugi breg: moraš biti ti sam! Gre za dve plati ene realnosti. In zdaj smo pod tem drugim bičem. In je težko razumeti edinost iz ljubezni, da se nekdo podredi drugemu – kakor je govoril Ignacij za predstojnike, da bi morali biti tako popolni v ljubezni, da bi v drugemu prebujali svobodno privolitev, še preden bi spregovorili – tega ni mogoče razumeti, če ne pripadaš istemu izviru. Brez tega se ne da razumeti, kako živeti eden v drugem.
Toda, kako se zaključi dogodek v Apd 2? Ne ravno dobro, kakor tudi ne nekateri Kristusovi čudeži, ko so mu dejali, da dela z Belzebulom … Tukaj pa, da so se napili, da so bili prestrašeni in zaprti zaradi tragedije in so se nekoliko potolažili s pijačo … Vedno se najde racionalna razlaga, znanstvena razlaga, ki je neizpodbitna. Če se nekdo napije, je pijan in počne čudne stvari. To je znanost, tega ni moč izpodbiti. Tako počnemo tudi mi, komaj se nekje v Cerkvi pojavi kje kakšno občestvo … to zavrnemo … Špidlik je nekoč v Velehradu dejal: »Vsakič, ko se v Cerkvi dotaknemo svobode, kot izraza občestva, se hudič prebudi. Kajti tega se ne sme dotakniti.«
V binkoštih umre vase zaverovano bivanje in se rodi bivanje, v katerem se preko nas pokaže, da smo Njegovo delo. »Njegova stvaritev smo« (Ef 2,10), nismo samouresničenje, nismo uresničenje od zunaj, ampak smo njegova stvaritev, kajti On nas pozna, nas posluša in se potem izrazi preko nas.
Foto: Gerd Altmann, Pixabay
Branje Božje besede po metodi Figulus odslej zunaj na travniku
Kar nekaj časa se pod vodstvom naše župljanke dr. Polone Vesel Mušič srečujeta dve skupini, ki se poglabljata v Božjo besedo po metodi Figulus. Ker korona časi niso dovoljevali srečanj “v živo”, so za nekaj časa delovali individualno preko e-pošte.
Sedaj so karantena predpisi malo popustili, tako, da se bosta skupini srečevali zunaj. Seveda na primerni razdalji. Do konca junija bodo tako srečanja ob torkih ob 9h-11h in ob 17h-19h na župnijskem travniku. Kdor želi, je lepo povabljen in dobrodošel, da se pridruži.
Tudi na ZOOM-u
V juniju pa se je mogoče pridružiti tudi srečanjem ob Božji besedi po metodi Figulus prek aplikacije Zoom. Termina sta: ob sredah od 18h do 20h in ob petkih od 20h do 22h.
Kaj točno je Figulus?
Figulus (lat. lončar) je ena od metod za branje in premišljevanje Božje besede, ki je nastala na Hrvaškem (začetnik je Josip Lončar), pri nas pa jo uvaja Boštjan Hari, ki pravi: »Metoda Figulus pomaga ljudem pri osebnem srečevanju z Bogom, kot tudi v skupnosti. Pomaga spoznavati Boga, ob tem pa tudi sebe. Če se ne spoznavamo vedno globlje, v življenju ne moremo napredovati in rasti. Jezus je tisti, ki razkriva, kdo smo in kaj želi, da postanemo. Dobro je, da Sveto pismo prebiramo sami in ga premišljujemo, a ob tem je nujno, da ga prebiramo tudi v skupnosti, da ne pride do površnih ali napačnih osebnih interpretacij in razumevanja. Zato je tečaj Figulus odlična priložnost.«
Foto: StockSnap, Pixabay